Bästa sättet att få bebisen att sova gott i värmen

Nu när landet har drabbats av tropisk hetta är det inte lätt för de små att slappna av. Min lilla 4-månaders bebis har fått ligga naken och sprattla på en filt då det har varit alldeles för varmt att bära honom i sjal då han har varit vaken. (annars är ett bättre alternativ till att bära i värme att använda en Mei Tai som fläktar lite mer - se Mei Tai Tree på Hamaca.se)
Vi använder inte vagn till den minsta (eftersom vår 2-åring åker i den och vi tycker det är besvärligt med syskonvagn) därför har den lille vant sig vid att sova nära kroppen, och nu när hettan plötsligt har slagit till, måste vi lära honom att sova på ett nytt sätt. I de flesta varma länder hänger man upp någon typ av hängmatta eller vagga för de minsta att sova i, så det var givet att han skulle få lära sig att sova i en sådan. Och eftersom han avskyr att vara fastspänd (och inte alls trivs i babyskydd och de babyhängmattor med spännen) så satte vi upp en sån här fin barnhängmatta på vår balkong. Efter en eftermiddags hårdträning har han lärt sig sova genom att jag har fått gunga den en stund med handen samtidigt som jag har kunnat sitta och smutta på min icecoffee. Den här hängmattan heter Papagayo hängmatta och kostar 499:- inkl frakt. Det finurliga med Papagayo är att den har rep som ingår och inte väger så mycket, så jag har kunnat ta med den i vagnen och hänga upp den i lekplatsen eller i trädgården så att den lille har kunnat sova där också.
Papagayo och andra barn-hängmattor hittar du på www.hamaca.se
hängmatta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0